torsdag 12 maj 2016

sommarklänningar


Sambon ligger hemma med en riktig monsterförkylning. Han som aldrig brukar klaga och alltid brukar köra på som vanligt valde imorse att stanna hemma från jobbet. Då är det illa vill jag lova. Jag passade på att åka till stán en stund eftersom sällskapet hemma var lite tråkigt. Vi är nämligen bjudna på kalas på lördag och den enda nya klänningen det senaste halvåret passar bättre på vintern. 

Tänkte bara titta in på kupan för att se om de hade några brickor till mina odlingar men det verkar vara omöjligt att hitta... Istället föll mina ögon på klänningshyllan. Och vips var jag på väg därifrån med två klänningar. Den svartvita är i princip oanvänd och hade perfekt passform till min kropp. 50 kronor kändes som ett fynd. Men det var innan ögonen föll på nattlinnehyllan.  Där hängde det en underbar turkosblå sak i mjukaste bomull. Handsydd, visade det sig när jag började klämma. Den passade fint och kommer bli min strandklänning i år. Och så priset, 20 kronor, man tackar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar