söndag 15 maj 2016

Sofiadagen


Idag är det min namsdag, Sofiadagen. Vi firar namnsdagar i min familj. Oftast bara med en symbolisk present men eftersom det är söndag tänkte jag att vi också skulle ha lite finfika. Så jag premiärskördade vår rabarber och gjorde en rabarberkaka efter ett recept från Söta kakor. Den gick hem!

Annars har vi haft en riktigt trött-slö dag. En del av tröttheten beror på att vi var på fest igår, en helt okej anledning att vara lite trött. Men en annan del beror på att Signe fick en dunderförkylning igår och att assistenten som jobbade inatt behövde hjälp några gånger med att klara av att hjälpa Signe att andas. Det räcker med att bli väckt en gång på en natt, efter det går man inte ner i djupsömn igen.. 

Den sista delen av tröttheten handlar om att den här natten som kommer har vi ingen assistent alls. Det blir av någon anledning nästan omöjligt att bli pigg när man vet att sömnskulden kommer att öka de närmaste dagarna...

Det enda som hjälper lite har jag lärt mig med åren är att göra något som man tycker är riktigt roligt. Därför har jag möblerat om lite i min syhörna och också börjat sy en sommartopp till mig! Känner mig riktigt peppad att få den klar så jag hoppas verkligen att snuvan blir bättre imorgon. Annars är det dags att packa en väska och checka in på Ackis imorgon...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar