lördag 21 maj 2016

Men jag hade i varje fall tid till att sticka....


Det här var en sån där helg där man tänket få mycket gjort. Idag skulle vi till min svåger som fyller år och imorgon var vi bjudna på häng i Uppsala. Och all annan tid skulle vi fixa i det sista i trädgården för nu hoppas vi att stora grävmaskinen kommer den här veckan.

Men det blir inte alltid som man tänkt sig. Signe är fortfarande hängig och har sovit i princip tre dygn i sträck nu. Igår blev hennes syresättnign sämre så idag packade Björn en väska och åkte till Ackis med henne. Och eftersom Dante fortfarande har feber så var det bara att ställa in dagens kalasplaner. Han och jag begav oss istället ut i trädgården för att gräva upp de bärbuskar som ska räddas från stora grävskopan. Men oj vad jobbigt det är att gräva i trädgården när man sjäv är snuvig. Efter att ha grävt upp blåbären, krusbären, hösthallonen och rabarbern var jag helt slut. 

Efter det har vi inte lämnat soffan mer än för att åka till affären och köpa godis, det är ju ändå lördag...

Någon utflykt till Uppsala blir det inte imorgon heller men den är redan ombokad till om två veckor. För att göra dagen lite lättare visade det sig att Signe inte hade något värre än vår helvetessnuva så hon fick komma hem. Och för att toppa det har jag plockat in ett jättefång med äppelblom (prydnadsäpplen) och så har jag ju haft väldigt gott om sticktid idag. Så som vanligt blev det ganska bra även om det inte blev som det var tänkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar