onsdag 18 maj 2016

årets första spenatpasta


Maj har inte varit vår bästa månad det här året. Vi dras med en riktigt elak snuva. Sen den 1:a maj har minst en i familjen varit hängig. Den här veckan är det Signe och Dante som är hängiga. De två som behöver mest hjälp när de är sjuka... för att spä på eländet lite så har vi gått och smittat två av tre assistenter så vi jobbar dygnet runt just nu känns det som. Sömnbristen börjar bli rätt påtaglig.

Så när jag upptäckte att det inte fanns någon spenat hemma till kvällens spenatpasta var jag ganska nära att ge upp och ringa efter en hämtpizza. Men efter att ha lugnat mig tog jag ett varv till mina odlingslådor för att länsa dem på spenat. Det blev ingen enorm skörd så det kanske det lite väl generöst att kalla pastan för spenatpasta. Snarare blev det en ostpasta med spenat. Men det enda barnet som orkade sitta med vid bordet tyckte den var godare på det här sättet. Själv hoppas jag på bättre skörd nästa gång men så gillar jag också spenatpasta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar