tisdag 6 september 2016

underkläder och tvätt i packningen.


När man ska leva på resande fot är det en nödvändighet för mig att det går att hålla lite ordning i resväskan. Därför sydde jag mig matchande tvätt- och underkläderspåsar innan vi i början av augusti packade vi våra väskor och gav oss iväg på en resa till andra sidan jorden. Sydafrika och några dagar i Dubai var resans mål. 

Det var vår första längre resa med barnen så lite nervösa var vi allt. Att resa med vår Signe kräver en hel del förberedelse. Oändliga mailkontakter med flygbolag, intyg som ska ordnas, mediciner som ska packas och det måste dubbelkollas att hotellen är rullstolsanpassade. Sista dagarna innan resan var fyllda av en känsla att vi hade glömt att tänka på allt.

Men det hade vi inte. Allt har funkat bra. Visst, uppenbart betyder rullstolsanpassat olika saker i Sydafrika och Sverige. Men inga hinder vi inte tagit oss över. Och nu är vi hemma igen, fylla av upplevelser och kanske lite trötta...  

Och om jag var nöjd med mina påsar... toppennöjd! Så de ligger packad i stora resväskan, redo för nästa stora äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar