onsdag 7 september 2016

skogens skafferi



En ganska svamplös skogspromenad ledde till en stor skål lingon. Egentligen är det inte mitt bästa bär. Knappt på topp tio ens om jag ska vara ärlig. Men det finns några rätter där lingonsylt faktiskt är en nödvändighet. Och i veckan ska vi äta två av dem, ugnspannkaka och raggmunk! Och ska det vara lingonsylt behöver den faktiskt vara hemkokt för köpelingon är liksom en helt annan sylt...

Och så här ser menyn ut för reste av veckan!

Onsdag: laxpasta
Torsdag: ugnspannkaka med lingonsylt
Fredag: hemmabakad pizza
Lördag: kräftfest
Söndag: vegetarisk lasagne 
Måndag: Raggmunk, bacon och lingonsylt
Tisdag: Marockansk kycklinggryta



2 kommentarer:

  1. jag håller verkligen med om lingonen! Jag är inte heller så förtjust i de bären men några rätter precis som du säger är det ju ett måste att ha lingonsylt till och då ska den va hemkokt! Så nån liten burk ska jag ta och koka

    SvaraRadera