onsdag 13 juli 2016

regn betyder pyssel


Jag gillar egentligen regniga sommarlovsdagar, massa med tid till att slappa och att göra ingenting. Men mina barn har inte lärt sig uppskatta det riktigt än. Istället kommer frågan varje dag, vad ska vi göra idag? Soliga dagar är det ju ganska enkelt, finns ju massor att göra utomhus på sommaren men de dagar när det regnar.... 

Häromdagen räddades jag av att det ramlade in en massa kompisar till barnen och jag kunde leka pysseltant med dem. Barnen föll för kumihimoplattan och turades om att göra armband. Tur att vi precis hade laddat på med mer snören för de var verkligen produktiva! Jag försökte introducera fler pyssel men det var inte lika populärt.

Så då fick jag väl göra ett själv då. Resårsnöre och små vita knappar, enklaste möjliga och klart supersnabbt. Det här är ett pyssel jag har gott om material till så risken är stor att det blir fler. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar