söndag 10 juli 2016

Det blommar trots allt


Jag har skrivit om det förr... men det där med blommor är inte min starkaste gren... Vilket jag tycker är tråkigt för jag gillar verkligen trädgårdar som blommar. Och jag drömmer om en trädgård som är full i blommor, så där så att man kan ha stora fång med blommor överallt inomhus. Varje år köper jag lite nya perenner och petar ner men sen glömmer jag bort allt det där med att vattna, gödsla och rensa.

Lite blommor har jag ändå och här är de vackraste just nu. Ovan är en fetknopp av något slag. Oerhört fina små små blommor .


Det här är en IngridBergmanros. Jag måste verkligen anstränga mig till max gör att inte klippa av rosorna och ta in. Härliga rosor som nästan blir 70 cm långa trots vanvården.... Tyvärr är de helt utan lukt men annars rätt på alla sätt.



Till sist en klematis som klättrar vid vår entré. Blommorna är nästan som sammet och den verkar må riktigt bra och blir större för varje år. Håller tummarna att det blir den första klematisen jag kommer lyckats med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar