onsdag 1 juni 2016

tjuvstartat sommarens KAL


Idag börjar organic knitters sommar kal. Jag kände mig tveksam ett tag inför om jag skulle vara med eller inte, jag brukar inte få så mycket stickat på sommaren men samtidigt var sjalen väldigt fin. Så jag skyndade mig att beställa innan jag skulle råka ångra mig. Redan två dagar senare kom paketet hem med det mest underbart mjuka ullgarn. Det var i förra veckan och efter att ha nystar den första härvan skulle jag bara lägga upp och testa den första delen.... och helt plötsligt har jag kommit halvvägs...


Jag och min stickning har det nämligen ganska bra tillsammans i en trädgårssoffa på dagarna. Där jag kan hålla koll på traktorena som är här för att fixa till vår tomt. Ett ganska gott liv just nu i solskenet. Något varv på sjalen, lite god frukt, stora mängder vatten, några varv till, drömmar om den färdiga trädgården ja och sen hade visst det gått en förmidag till....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar