måndag 27 juni 2016

Hemma igen!


Det var lite nervöst att komma hem till trädgården efter en vecka i Polen. Gräsmattan som bara var en och en halv vecka när vi åkte, alla frösådder i grönsakslandet och mängden småplantor som jag ägnade många långa kvällar med att få ner i jorden. Och nästan alla grönsaksplantor som stod kvar och stampade i allt för små krukor. 

Det första jag såg när vi kom hem är min fina ros, helt översållad av blommor. Älskar den rosen för att den doftar precis så där lagom och att den blommar tills frosten kommer. Det andra jag såg var att ogräset på vissa ställen vuxit 30 cm på en vecka och till sist såg jag att nästan alla grönsaksplantor har överlevt.

Grönsaksplantornas överlevnad tror jag att jag behöver tacka mina föräldrar för som varit förbi och vattnat någon gång men resten verkar regnet ha skött om. Vi räknade lite med det faktiskt, midsommaveckan brukar vara ganska rening....

Nu har vi varit hemma två dagar och det mesta av den tiden har spenderats i trädgården. Sakta sakta börjar den ta form. Och det växer så det knakar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar