måndag 15 februari 2016

kamerafodral


I julas frågade min syster om jag ville sy ett kamerafodral till hennes nya kamera. Det blev aldrig en allvarlig fråga och sen glömde jag det helt, tills i lördags när hon påminde mig igen. Det värsta är ju att jag inte vet hur man syr kamerafodral... men så kan vi ju inte hade det, därför satt jag mig en stund framför symaskinen i söndags och testade mig fram. Tror att jag hittade en riktigt bra modell men eftersom jag mest provade mig fram är fodralet inte så snyggt sytt. Syster ska få välja ett tyg hon gillar så kanske jag behåller det här själv, det är nämligen så bra att jag har en likadan kamera som syster. Jag ska bara fixa ett axelband också och sen är det klart.


2 kommentarer:

  1. Äntligen ett kamerafodral i färg - jättesnyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både i färg och i smalspårig manchester. Matchar min julklänning perfekt!

      Radera