fredag 22 januari 2016

sy med barnen


Men jag bara älskar att ha barn i nioårsåldern. Fortfarande kramsugna (ibland) och de hänger gärna med sina föräldrar (ibland). Men samtidigt självständiga och nyfikna på omvärlden. Tilda har varit hemma från skolan idag. Hon vaknade hängig med lite feber men hade fortfarande lust att hitta på något.

Och det kanske är det allra bästa med nioåringar. Man kan sätta dem framför symaskinen!  Mamma är det svårt att sy en väska? För om det är lätt vill jag sy en sån!

Hon har faktiskt sytt väskan helt själv, klippt, vikt, nålat, zigzackat  och sytt. Mamman fick hjälpa runt hörnen och med att stryka den färdiga väskan. Vet faktiskt inte om Tilda eller mamman är mest stolt!


4 kommentarer:

  1. Vilken duktig tjej och snygg blev den också! Hälsa att jag är imponerad och mamma kan vara stolt!
    Roligt att du hittade till min blogg så jag hittade hit. Verkar vara en jättetrevlig blogg du har och jag är så imponerad av allt du syr och skapar. Själv har jag helt lagt av, men odlar året runt istället.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  2. Tack! Snart blir det nog mer odling här också när vi kommer in i säsong!

    SvaraRadera
  3. Så fin väska! Bådar gott om framtiden med hantverkstillväxten! Verkligen snitsig dotter du har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack,jag är så klart lite partisk men visst är hon duktig!

      Radera