tisdag 15 december 2015

Mintkrokantfudge



Förra årets var Idas fudge med mintkrokant julens bästa godis om ni frågar mig. Idag var det dags att koka årets omgång och då var receptet spårlöst borta. Istället för att ringa Ida i panik bestämde jag mig för att testa det receptet som Sofia tipsar om på Hildas hem.

Min fudge blev inte toppensnygg. Tror att det har att göra med att jag började skära i den medan den fortfarande bar varm. Tur att den är försvinnande god och snyggt förpackad!




Bästa tipset för att lyckas med godiset är en bra hushållstermometer. Och så klart att alltid bra råvaror!




Jag fick offra mig och skrapa kastrullen.... så just nu är jag rätt mätt på godis.

Men det kommer antagligen bli något besök mer till asken innan dagen är slut. 



2 kommentarer:

  1. Vad kul att du testade fudgen. Visst är den god!? Du ser ut att ha fått till en fin konsistens. Och jag brukar alltid spara lite extra i kastrullen eller bunken när jag bakar för att så slicka rent den själv. :)
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Åh, den är jättegod! Rekommenderar verkligen att göra den med mintkrokant. Ser ut som jag måste göra en ny sats om det ska finnas något att bjuda på på julafton. Den här satser räcker garanterat inte en hel vecka till.

    SvaraRadera