torsdag 3 december 2015

Julklappsetiketter



Barnen och jag har pysslat lite nya julklappsetiketter. En favorit i repris. Jag klippte först ut etiketten i bokpapper. Varje del stämplade och kanterna svärtades. Sedan klistrade jag fast alla etiketter på ett vitt papper och klippte ut dem igen med några millimeters marginal. Jag tog fram hålslaget och gjorde ett hål för snöret.

För att fästa etiketten på paketen använder jag  mig av alla de där små banden man klipper loss från köpekläder. Ni vet de där banden som gör att kläderna ska hänga snyggt på galgen på affären.  

Barnen tyckte att det var toppenkul att stämpla men inte lika kul att klistra och klippa. Kanske tycker de att det blir roligare när de faktiskt har några julklappar att slå in.

Som ni ser la jag inte särskilt mycket tid på att göra dem lika. Tänker att mottagaren i varje fall bara kommer att se en i taget...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar