söndag 30 september 2012

Halsvärmare

Det känns som hösten är här på riktigt nu. En del dagar, som idag känner man att solen fortfarande värmer men de flesta dagar är det riktigt urrigt. För att ha något att värma mig med har jag stickat den här sjalen eller halsvärmaren som jag tror det heter. Mönstret hittade jag hos Drops.


 
 
Halsvärmaren är stickat i ett bambu-garn som jag köpte på rea för något år sedan. Jag är oroad över att färgen kommer vara lite magstark framåt januari när jag har vinterbleknat helt... men annars är jag ganska nöjd med den. Den var riktigt lättstickad och ser ändå ganska snoffsig ut med hålmönster!
 
 
 


Trädgården tar fortfarande en del av min tid även om vi snart har gjort slut med varandra. Purjo, som vi odlat varje år har för första gången blivit riktigt stor och de två första har skördats och blivit soppa. Tänk om jag vetat vad jag gjort för skillnad i år jämfört med de andra åren när pujon mest sett ut som förväxt gräslök...
 

 
I köket hänger chili på tork för att hetta upp vintermaten lite och jag och T har delat på årets sista egna jordgubbe. Den var inte riktigt sommarsöt men påminde ändå om försommar och värme. Det behövde vi i höstrusket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar