söndag 10 juni 2012

Nygammal altan!

När man har en liten cirkusprinsessa i familjen tar projekt mycket längre tid än tänkt. När vi köpte vårt hus visste vi att vi behövde riva altanen och bygga ny. Den gamla altanen var ett soldäck som med åren byggts in med väggar och tak och det fanns faktiskt ingen inredningen i världen som kunde göra den ok.

Innan S tänkte vi att ett sånt projekt tar som mest en sommar att fixa... Vi flyttade in i huset 2007 och skulle fixa altanen nästa sommar... då kom prinsessan.

Sommaren 2010 rev vi och byggde nytt soldäck. Sen tog vi en paus, vi behövde komma på hur staketet kring altanen skulle se ut. Jättesvåra beslut visade det sig... I år har vi börjat bygga staket...


Vi har i varje fall kommit så långt att det går att hänga upp amplar och lyktor. Jag är oftast för snål för att köpa nytt och vet att vi har det mesta i förrådet bara jag orkar leta en stund. Där längst in hittade jag flera vita plastamplar, praktiska men inte så snygga.




 Kanske inte den mest avancerade återvinningen men ack så mycket snyggare de är nu mina amplar. Säckväv och hampasnöre har piffat till sommaren... Jag har bara knutit säckväven kring ampeln och stuckit mer ändarna i själva krukan.




Väven fastnar ordentligt när man planterar i krukan. För plastflerparna som håller ampeln på plats fick jag klippa små hål.

Altanen är inte riktigt redo att visas än... Så detta blir en liten försmak.



Det här är mitt bidrag till HHJaJa´s juniutmaning, den fula blomkrukan...!

2 kommentarer:

  1. Och det var ett helt underbart bra bidrag! Enkelt, snyggt och nyskapande. Många skulle ha slängt krukorna i stället... Tack!

    SvaraRadera
  2. Ingen dum idé alls, tvärtom! Snyggt!! Och vilket bra förråd du verkar ha.. resultat av gediget samlande månntro??

    SvaraRadera