torsdag 5 januari 2012

Julklappspyssel

I vår familj blir det bara fler och fler julklappar för varje år. För något år sedan gjorde vi ett försök att minska högen under granen och bestämde att vi vuxan köper ett paket till en person. Vem man ska köpa till lottar vi på farsdag. I år fick jag min julklapp från min mamma. Jag fick en må gott låda med vin, böcker om odling och stickning, te och ett nystan garn. Garnet var någon form av spetsgarn som skulle stickas till en volanghalsduk.

Det var trixit som attan. Själva tekniken var inte så svår att förstå men garnen jättehalkigt och tappade man en maska var det nästan omöjligt att plocka upp den.

Här mamma!! så här blev halsduken i varje fall. Om du vill kan du få den... ps idag blev ditt armband äntligen klart!!




Stora tjejen och jag har haft massor med tid att pyssla i jul. Massor med insperation hittar jag på alla fina bloggar. Här är två små valnötsmöss som lilla a inspirerat till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar